duminică, 6 aprilie 2014

Salonul Auto Moto 2014 - Pacaleala de 1 aprilie !

Statul la coada - Sportul nostru preferat
Trebuie sa recunosc ca am avut mari retineri in a merge la acest eveniment inca de la aparitia sa. Nu din cauza comoditatii, ci a simplului fapt ca eram obisnuit cu ce se intampla cu ani in urma la Romaero Baneasa cand se organiza celebrul SAB (Salonul Auto Bucuresti) sau SIAB (cand era cu participare internationala si era inclus alaturi de Salonul de la Geneva pe lista marilor evenimente auto ale lumii). Am avut tot timpul o presimtire ca voi ramane dezamagit de ceea ce voi vedea aici, si din pacate nu m-am  inselat. 

Totul a inceput cu frumoasa coada de la Intrare la care a trebuit sa stau vreo 20 de minute pana sa pot intra, lucru pe care a trebuit sa il repet si la plecare, intrucat era singurul loc pe unde se facea accesul. Asta desigur, dupa ce am facut un adevarat slalom printre niste garduri puse absolut degeaba. Odata intrat insa, am incercat sa imi dau seama cu ce se mananca mult laudatul Salon Auto Moto, pentru ca din punct de vedere mediatic a beneficiat de o promovare intensa atat pe radio, TV cat si in mediul online. 

Nu mare mi-a fost mirarea sa observ o adevarata harababura: standuri amenajate fara nicio noima, spatiu ingust, prost gandit si foarte greu accesibil. Iar in ceea ce priveste expozantii, am remarcat o lipsa totala de imaginatie, atat in amenajarea spatiului repartizat cat si in expunerea masinilor sau a accesoriilor. Foarte putini dealeri auto si modele neinspirate aduse pentru un eveniment de o asemenea anvergura. 

Kia Cee'd GT
Noroc cu cei de la Fiat care au expus 3 modele frumos colorate Fiat 500, printre care si varful de gama produs de Abarth, cu cei de la Kia care au adus un Kia Cee'd GT, sau cu BDT care au expus o replica a unui Ford GT 40. In rest, banalitate absoluta, din punctul meu de vedere. Despre expozantii moto, nu vreau sa vorbesc, intrucat eu personal sunt un mare fan al modelelor produse pana in anul 2000, iar ce am vazut aici, nu m-a impresionat deloc.

Fiat 500 Abarth
Hotarat sa vad ce mai are de oferit Salonul Auto Moto 2014, mi-am facut curaj si am infruntat vantul puternic pentru a pasi in zona exterioara, unde erau expuse masinile tunate, de competitii dar si cele de epoca. Cel mai mult insa, vroiam sa vad demonstratiile oferite de Sorin Ene, Lucian Radut, Vali Porcisteanu sau Titi Aur. Pot sa spun cu mana pe inima ca niciunul nu a putut oferi mare lucru spectatorilor, datorita lipsei de imaginatie de care au dat dovada organizatorii, care nu au fost in stare sa amenajeze un spatiu adecvat pentru asa ceva. 

Vali Porcisteanu la intrarea in cusca
Ce sa iti arate Vali Porcisteanu in 300 de metri, de cate ori poate derapa controlat Sorin Ene, sau ce dovada de pilotaj iti poate da Lucian Radut intr-o cusca cu 2 extinctoare puse pe post de jaloane ? Era chiar asa de greu de amenajat un mini circuit, in genul celor unde se desfasoara superspecialele din WRC ? Nu de alta, dar spatiu fizic, era din plin, insa extrem de prost gestionat.

Lucian Radut
Iar daca mai aveam vreo nelamurire legata de motivele pentru care motorsportul romanesc nu beneficiaza de o promovare adecvata, Salonul Auto Moto 2014 a facut pe deplin lumina si in aceasta privinta. Desi a fost un eveniment dedicat atat pilotilor cat si masinilor de curse, indiferent de disciplina, iata ca sportul cu motor autohton, a fost reprezentat doar de catre Vali Porcisteanu, Lucian Radut, Sorin Ene, alti cativa drifteri si 3 sau 4 masini care participa la rallycross si la autoslalom. Pai daca nici macar cei implicati in aceste sporturi, nu doresc sa isi faca reclama si sa fie astfel cunoscuti publicului larg, atunci ce sa mai vorbim despre televiziuni, posturi de radio sau ziare de sport. Nu trebuie sa ne mai mire cand auzim pe la stiri ca se vorbeste de piste de raliui, pentru ca cei implicati in acest fenomen nu stiu, nu vor sau nu sunt in stare sa isi faca o promovare corespunzatoare. Este trist, dar din pacate, extrem de adevarat si dureros in acelasi timp.

Una peste alta, Salonul Auto Moto 2014, a fost o mare teapa, o adevarata pacaleala de 1 aprilie, avand in vedere perioada in care a avut loc, un eveniment cum nu imi doresc sa mai vad vreodata. Sper macar ca organizatorii sa isi dea seama, macar acum, de penibilul show pe care l-au orchestrat in aceste zile si sa le fie invatatura de minte pentru editiile viitoare. 

Asta, desigur, daca sunt interesati sa schimbe ceva in viitor. Si ar trebui sa fie, pentru binele tuturor celor implicati in fenomenul automobilistic din Romania.

Mai multe poze de la Salonul Auto Moto 2014 puteti vedea aici.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu